Åndedræt

Posted on 18/01/2012

0


Her vil jeg dele en teknik, jeg har lært, som er utrolig effektiv for mig, har hørt den omtalt som rotations-åndedrættet.

Den er super, hvis du har skuldrene oppe om ørerne..eller hvis du bare har lyst til endnu mere frihed og lidt selvforkælelse ;). Vær ikke bange for at sætte lyd på!

Gør sådan:

Først: Gør klar til øvelsen ved at sidde eller ligge behageligt. Tag først et par dybe indåndinger til mave og brystkasse – gn næsen og slip ud gennem munden. Nu er du klar :).

Så:

På een lang, dyb, rolig indånding ånder du ind gn. næseborene, forestiller dig, du trækker luften op langs næseryggen, hen over hjernen og kraniet, ned langs nakkehvirvlerne, hele vejen ned gn, rygsøjlen, og ned i underlivet. Bliv her med din opmærksomhed et øjeblik!

På en lang dyb udånding: Sæt lyd på udåndingen med et dybt suk gn. munden og lad luften fortsætte op gennem nederste og øverste del af maven på forsiden af kroppen, giv helt slip her, forbi ribben og brystet, op gn. halsen og endelig ud igennem munden. Gentag nogle gange, og vend derefter tilbage til dit naturlige åndedræt, mærk hvordan du har det nu :).

Skriv endelig her, hvordan det mærkes for dig.

 

 

Reklamer
Posted in: Be a Yogi, Be Mindful, DO